W jaki sposób linie lotnicze nie przestrzegają praw UE
Z ostatnich badań europejskiej organizacji konsumentów BEUC wynika, iż linie lotnicze nie przestrzegają prawa Unii Europejskiej. Badania wykazały, iż tylko 25% pasażerów otrzymuje odszkodowanie w przypadku opóźnienia lotów, 15% odszkodowanie za utracony bagaż, a ponad 50% pasażerów dopiero na lotnisku dowiaduje się o odwołanym lub opóźnionym locie. W przypadku opóźnień tylko 20% osób jest informowanych o tym fakcie dzień lub dwa wcześniej. Warto dodać, że w przypadku 10% pasażerów opóźnienie powoduje straty finansowe. Lepiej prezentują się wyniki dotyczące zapewnienia posiłku lub napoju w sytuacji opóźnienia lub odwołania lotu. W tym zakresie linie lotnicze dbają o ponad 50% pasażerów.
Badanie zostało przeprowadzone w Australii, Belgii, Brazylii, Danii, Francji, Hiszpanii, Portugalii i we Włoszech. Udział brało 11 273 respondentów.