Gdańskie lotnisko wciąż w czołówce w raporcie punktualności
Port Lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy utrzymał pierwszą pozycję wśród większych polskich lotnisk, w których operacje lotnicze odbywały się o czasie najbardziej zbliżonym do rozkładowego. W sierpniu wszystkie lotniska poza Zieloną Górą poprawiły swoją punktualność – podaje portal pasażer.com.
Średni współczynnik punktualności polskich lotnisk w sierpniu wyniósł 84,48 proc. i był wyższy o 7,1 punktu procentowego. Z największych lotnisk ponownie najpunktualniejszy był Gdańsk, a z mniejszych – Szymany. Średnia dla większych portów wyniosła 82,71 proc. i była wyższa o 8,7 p.p. Mniejsze lotniska wypracowały nieco lepszy wynik – 86,24 proc., co oznacza wzrost o 5,6 p.p. Dane do tego raportu dostarczyła firma VariFlight, monitorująca rzeczywisty czas operacji lotniczych.
Lotniska obsługujące powyżej 500 startów samolotów rejsowych w skali miesiąca:
1. Gdańsk
o współczynnik punktualności: 89,55 proc. (wzrost o 5,1 p.p.)
o średnie opóźnienie: 18 min (spadek o 4 min)
o najbardziej punktualny przewoźnik: Air Baltic – 100 proc.
o najmniej punktualny przewoźnik: Swiss – 76 proc.
2. Wrocław
o współczynnik punktualności: 88,16 proc. (wzrost o 16,9 p.p.)
o średnie opóźnienie: 19 min (spadek o 12 min)
o najbardziej punktualny przewoźnik: Air France – 100 proc.
o najmniej punktualny przewoźnik: SAS – 86 proc.
3. Poznań
o współczynnik punktualności: 86,93 proc. (wzrost o 6,6 p.p.)
o średnie opóźnienie: 18 min (spadek o 5 min)
o najbardziej punktualny przewoźnik: SAS – 100 proc.
o najmniej punktualny przewoźnik: Wizz Air – 78 proc.
4. Modlin
o współczynnik punktualności: 83,23 proc. (wzrost o 15 p.p.)
o średnie opóźnienie: 21 (spadek o 12 min)
o najbardziej punktualny przewoźnik: Ryanair – 83 proc.
5. Katowice
o współczynnik punktualności: 81,81 proc. (wzrost o 5,2 p.p.)
o średnie opóźnienie: 22 min (spadek o 7 min)
o najbardziej punktualny przewoźnik: Corendon Air – 95 proc.
o najmniej punktualny przewoźnik: Ryanair – 72 proc.
6. Kraków
o współczynnik punktualności: 78,27 (wzrost o 5,8 p.p.)
o średnie opóźnienie: 25 min (spadek o 4 min)
o najbardziej punktualny przewoźnik: Level – 100 proc.
o najmniej punktualny przewoźnik: flyDubai – 10 proc.
7. Lotnisko Chopina
o współczynnik punktualności: 71,05 proc. (spadek o 6,3 p.p.)
o średnie opóźnienie: 29 min (spadek o 4 min)
o najbardziej punktualny przewoźnik: SAS – 96 proc.