Flixbus podsumował pierwszy rok w Polsce

Od grudnia 2017 roku FlixBus Polska uruchomił 40 krajowych i zagranicznych tras, włączając tym samym do swojej siatki ponad 80 nowych miast. Łącznie polskie linie FlixBusa przewiozły do dziś 4 miliony pasażerów, a oferta operatora liczy obecnie blisko 60 linii i 120 destynacji.

Pierwszy rok FlixBusa w Polsce okazał się dużym sukcesem. Możemy śmiało powiedzieć, że udało nam się zrealizować większość naszych planów, a trzeba przyznać, że były one dość ambitne – komentuje Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBus Polska – Zgodnie z zapowiedziami, siatka FlixBusa objęła zarówno duże miasta, jak i te mniejsze, dotychczas słabo skomunikowane. Na ten moment liczy około 40 miast w Polsce poniżej 80 tys. mieszkańców, w tym blisko 20 miejscowości poniżej 20 tys. Jest to dla nas bardzo budujące i motywuje do jeszcze intensywniejszej pracy nad rozkładem na 2019. W nadchodzącym roku planujemy zwiększyć ofertę o 50%.

Łącznie od grudnia 2017 roku do tej pory FlixBus przewiózł 4 miliony pasażerów, z czego 56% stanowiły kobiety, a 44% mężczyźni. Największą grupę stanowiły osoby w wieku 26-34 lata (31%). Dodatkowo, ¾ pasażerów oceniło podróż pozytywnie, a co piąty podróżujący skorzystał również z połączeń przesiadkowych.

Największą popularnością cieszyły się następujące kierunki:

Polska: Warszawa, Kraków, Wrocław, Gdańsk, Rzeszów, Katowice, Łódź
Europa: Berlin, Praga, Budapeszt, Wiedeń, Brno, Ostrawa, Drezno

Z nowych miast, które zostały włączone do siatki w tym roku, hitami okazały się kierunki uzdrowiskowe, w tym przede wszystkim Ciechocinek, kierunki nadmorskie, takie jak Krynica Morska, a także nowe kierunki zagraniczne, w tym zwłaszcza Amsterdam.
W 2018 roku FlixBus pracował również nad wprowadzaniem udogodnień dla pasażerów, w tym przede wszystkim systemu rezerwacji miejsc. Obecnie system obejmujący wybrane miejsca jest dostępny we wszystkich autobusach, a na dwóch liniach testowo w całym autobusie. W kolejnych miesiącach projekt zostanie rozszerzony, a rezerwacja miejsca będzie możliwa także w aplikacji mobilnej. FlixBus uruchomił w tym roku również funkcję rezerwacji pustego miejsca obok siebie tak, by pasażer mógł cieszyć się większą przestrzenią i prywatnością podczas podróży.

Latem FlixBus otworzył swój pierwszy w Polsce stacjonarny FlixShop na przystanku Metro Młociny. Dodatkowo, pasażerowie kupujący bilet na stronie internetowej lub w aplikacji mobilnej mogą od tego roku dokonywać wygodnych płatności za pośrednictwem systemu Google Pay.

Połączenia FlixBusa w 2018 roku realizowało 18 polskich firm autobusowych, dysponujących flotą ponad 160 autobusów w zielonych barwach i zatrudniających ponad 670 kierowców.

Suma składek ZUS i składek na ubezpieczenie społeczne w skali całego roku odprowadzona przez pracowników i pracodawców to blisko 17 milionów złotych, a łączne wpływy budżetowe uwzględniające dodatkowo podatki zawarte w cenie paliwa, podatki PIT oraz opłaty za dostęp do infrastruktury wyniosą ponad 42 miliony złotych – podsumowuje Michał Leman.

Średni rocznik autobusów we flocie FlixBusa to aktualnie 2014, ale partnerzy systematycznie inwestują we flotę i wymieniają autobusy na nowe (średni rocznik z wyłączeniem SHP to 2016). Koszt nowego autobusu to około 1,2-2 milionów złotych. Tylko w 2018 roku autokary w barwach FlixBusa pokonają w Polsce ponad 33 miliony kilometrów, zużywając około 8 milionów litrów paliwa.

Obecnie zespół FlixBusa w Polsce przygotowuje się już do uruchomienia siatki połączeń na rok 2019, którą planuje zwiększyć o ok. 50%, uwzględniając kolejne miasta i regiony w Polsce. Trwają już negocjacje z nowymi partnerami, a ich liczba wzrośnie dwukrotnie.

Już niebawem pasażerowie będą mogli także korzystać z systemu rozrywki pokładowej, który jest w fazie instalacji i programowania. Finalizowane są równeż prace nad wprowadzeniem możliwości zakupu biletów na pokładzie autobusu.

2018 rok FlixBus Polska w skrócie:

Liczba pasażerów: 4 miliony
Liczba wszystkich miast w polskiej siatce połączeń: 124
Liczba uruchomionych linii w 2018 roku: 40
Główne udogodnienia dla pasażerów: system rezerwacji miejsc, Google Pay, 320 stacjonarnych punktów sprzedaży

Dodaj komentarz